Net zoals opa

pen

Weet je nog hoe je vroeger bij je opa of oma op bezoek ging, en er op het grote houten bureau zo’n prachtige pen lag. Een pen die er veel duurder uitzag dan de standaard balpennen die thuis waren. Misschien stond er zelfs wel iets gegraveerd in die pen. Waar vroeger zoiets echt een bijzonder luxe cadeau was, kan je nu zelf ook een gepersonaliseerde pen cadeau doen.

In 1888 was het pennen bedrijf Parker bezig met produceren van verschillende soorten pennen en schrijfgerei, en in 1894 hadden ze als eerste een patent op een anti-lek systeem in vulpennen. Niet raar dus dat deze naam bij veel mensen een belletje doet rinkelen. Nog altijd is dit een van de meest bekende en meest verkochte merken voor pennen. Zo zijn er allerlei varianten zoals de Parker Duofold of de Parker Premier. Je zou niet eens gek hoeven op te kijken als er nog allerlei varianten bij gaan komen in de toekomst. De visie van Parker was dan ook dat het altijd mogelijk was om een betere pen te maken. Deze visie is dan ook het motto van het huidige Parker, die vakmanschap en innovatie hoog hebben zitten in hun productie en producten.

Cross in plaats van Parker

Een andere grote naam in de pennen industrie zijn de Cross pennen. Zo is pengraveren.nl een website die naast de grote namen zoals Parker, ook een cross pen store is. Cross is voornamelijk bekend geworden vanwege de verfijnde styling en het gebruik van wat meer exclusieve materialen. Niet voor niets dat ze dan ook een levenslange garantie geven op het mechaniek hiervan. Een cadeau waar iemand dus levenslang van kan genieten.

Als je kijkt naar de geschiedenis van Cross, zie je dat ook deze al 175 jaar gaande is. In de eerdere jaren, rond 1846, werd het bedrijf ingeschreven door Richard Cross. Richard Cross beschouwde schrijven, of ieder geval, het op het papier zetten van de pen, niet als iets dagelijks. Hij zag dit als een vorm van kunst. Hij was dan ook de leider van de eerste fabrikanten van dit soort pennen in Amerika. Toen zijn zoon later het overnam, zijn er voor Cross verschillende patenten bijgekomen. Vandaag de dag is het dan ook een bedrijf die in meer dan 140 verschillende landen zijn producten heeft, met een visie om iedereen te verbinden door stijl en communicatie.

Graveren, waarom dat?

Kijk, iedereen heeft wel dat vijfde setje met badspullen of dat zoveelste notitieboekje gekregen voor je verjaardag of met kerst. ‘Leuk, bedankt’ hoor je dan. Maar hoeveel leuker is het om iets persoonlijks en specifieks te kopen en te geven? Iets wat het echte wow-effect kan geven en waar de ontvanger nog jarenlang van kan genieten. En nee, dit is niet alleen iets voor de volwassen of oudere generatie. Denk bijvoorbeeld eens aan tieners die pennen uitlenen op school en ze nooit meer terugkrijgen. Tja, als de naam van iemand anders erin staat is het moeilijk volhouden dat hij van jou is.

Net zoals opa
Schuiven naar boven