Het internet is een wereldwijde marktplaats. Helaas realiseren velen van ons zich niet het potentieel dat onze websites hebben om buiten onze eigen landen te reiken. Er zijn veel mogelijkheden om je site internationaal te laten groeien. Maar het is belangrijk om te weten wat je kunt verwachten als je je online aanwezigheid uitbreidt. Iedereen zoekt altijd naar manieren om hun websites te laten groeien en meer bezoekers te trekken. Als je website slechts op één land of regio is gericht, loop je veel potentieel verkeer mis. Er zijn verschillende strategieën die je kunt toepassen om je website internationaal te laten groeien. Een daarvan is door gebruik te maken van de internationale linkbuilding marketingmethode. Ben je benieuwd naar andere strategieën om je website te optimaliseren voor een internationaal publiek? Bekijk dan onderstaande tips.
Doelgroep bepalen
De eerste stap is bepalen op welke landen of regio’s je je wilt richten met je website inhoud. Je moet beslissen of je je wilt richten op specifieke regio’s of landen, of dat je voor een globale aanpak wilt gaan. Dit zal je helpen om de taal en cultuur van je website te bepalen. Als je eenmaal hebt bepaald wie je doelgroep is, is het tijd om de inhoud te optimaliseren op basis van die behoeften en wensen. Als je je bijvoorbeeld richt op Franstalige klanten in Frankrijk, zou het voor hen gunstig zijn om je inhoud in het Frans te kunnen lezen. Hetzelfde geldt ook voor andere talen.
Internationale linkbuilding gebruiken
Je kunt het aantal bezoekers uit andere landen vergroten door je te concentreren op het bouwen van links van sites met een publiek buiten je land. Dit kan worden gedaan door het plaatsen van gasten, het uitwisselen van links en e-mailcampagnes. Als je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit proces, is zoekmachine optimalisatie uitbesteden een goed idee. Outsourcing SEO helpt je bij het bouwen van links van andere websites in verschillende landen. Als je bijvoorbeeld klanten in het VK probeert te bereiken, richt je dan op het verkrijgen van links van in het VK gevestigde websites en blogs. Het is belangrijk op te merken dat de links relevant moeten zijn voor je niche en niet in strijd mogen zijn met de richtlijnen van Google.
Doe internationaal zoekwoordenonderzoek
Zoekwoordonderzoek is van cruciaal belang voor elke SEO campagne, maar het is nog belangrijker wanneer je klanten buiten je land bereikt. Wanneer je zoekwoorden onderzoek doet voor een internationaal publiek, denk er dan eens over na hoe mensen in verschillende landen naar verschillende termen kunnen zoeken. Dit zal je helpen begrijpen hoe mensen anders zoeken dan elkaar en hoe ze problemen ook anders oplossen. Het geeft je ook inzicht in welk type inhoud hen het meest aanspreekt. Het kan leiden tot ideeën voor nieuwe berichten op je blog. Zorg er verder voor dat je zowel long-tail zoekwoorden als short-tail zoekwoorden opneemt. Het trefwoord is het meest essentiële aspect bij het optimaliseren van je website. Dit komt omdat klanten je website kunnen vinden via het trefwoord. Als je deze tips toepast bij het bouwen van je website, kun je een internationaal publiek bereiken. Als gevolg hiervan kan je website meer verkeer genereren. Als je een webshop runt, kun je ook de verkoop verhogen.